Media

FIN DE SAISON 2021

Dit jaar hadden we het geluk om in dit 2de corona jaar toch nog enkele activiteiten te kunnen laten doorgaan.

Zo gingen we dit jaar richting Italië en Leuven. Konden tal van ritten gewoon plaats vinden, en hebben we zoals voor onze BBQ leuke alternatieven uitgewerkt.

Onze gravelrit was een succes, en we kijken volop uit nu naar de nieuwe kledij voor volgend jaar.

Dit jaar is er gekozen om voor fin de saison te gaan eten bij restaurant "de Verleyding" in Torhout. Top avond, vriendelijke ontvangst, wij kozen voor de Bourgondische fondue en voor de echte vleeseter zeker een aanrader.

Dit jaar is er ook terug van een jaartje weg geweest door de alom gekende redenen "een Koarel van het jaar" gekozen,

deze eer ging dit jaar naar Vanhoutte Jari, hij mag zich met trots Koarle noemen! Merci Jari voor je inzet voor de club.

Op naar het nieuwe seizoen met een nieuwe tenue en nieuwe uitdagingen.

Bij deze danken we ook nogmaals al onze sponsors die er vanaf het eerste uur bij waren.

FIETSWEEKEND WK LEUVEN

Een unieke gebeurtenis, WK in eigen land!

Voor de Koareltjes de kans om het WK parcours te verkennen. Hiervan maakten we uiteraard gebruik om op vrijdag af te zakken naar Baal, waar de prachtige B&B van Sven Nijs gevestigd is.

Logeren bij een wereldkampioen in het veld en ondertussen de sfeer van het WK op de weg opsnuiven. Het zag er TOP uit.

Dag 1.

Na inschecken werd er op dag 1 voor gekozen met de mountainbike de streek en het Sven Nijs cycling center te verkennen.  Prachtige streek met prachtige tracks en een aperief op de Balenberg met prachtig uitzicht.

Huisbereide lasagna van de secretaris en een avond gezellig na praten.

Dag 2.

deze starte wat moeizamer voor sommigen maar na een super ontbijt aangeboden door de B&B was iedereen er klaar voor om zichzelf wereldkampioen voor 1 dag te wanen. Het werd een prachtige rit door het hageland. Alle beklimmingen van het WK,

fietstop aan de alom gekende s-bocht te Overijse om even bij te tanken, en vervolgens terug richting Leeuven en Baal.

Dag 3. Hier hadden we nog het geluk om na een klein losfietsritje uitgecheckt te worden door, toch voor mij, all times cross favoriet Sven, die met plezier een praatje met ons maakte en daarna even snel op de foto.

Op zoek naar een leuke MTB vakantie in eigen land is dit zeker een aanrader!

FIETSREIS ITALIË 2021

Na veel zwoegen en zweten om alles in orde te krijgen konden we alsnog op fietsreis vertrekken naar het buitenland.

Niet gemakkelijk door al die coronamaatregelen die van toepassing waren in de verschillende landen die we doorkruisten, maar het is toch gelukt.

De bestemming was het prachtige Bormio in het noorden van Italië.

Op dinsdag 8 juni vertrokken we 's avonds laat om zo het drukke verkeer wat te mijden. Na een vlotte rit door Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland kwamen we kort na de middag toe in Italië, wat een ideale kans was om de benen al even kort te strekken.

De eerste dag stond alvast de bekendste berg op het menu, namelijk 'De Stelvio'.

Met zijn lengte van 20,8 km en de 1.532 hoogte die daarmee worden overbrugd is het alvast een zeer stevige bergpas die ook in de Giro al vele keren werd getemd.

Op de 2de dag van onze reis werden de ritten wat verdeeld. Enkelen reden de beruchte "Mortirollo" naar boven, ook reed er een Koareltje de mooie beklimming "Torri di Fraele" naar de stuwdam van Lago di Cancano, om daarna via Passo di Foscagno naar Livigno te rijden waar een drietal leden een zeer pittige mountainbike afwerkten.

's Avonds konden we genieten van lekkere hapjes en een heerlijk stukje vlees met de nodige groentjes.

De 3de dag was wederom om niet te vergeten, door de voorbije 2 dagen begon iedereen de benen al serieus te voelen, maa er lag nog een prachtige beklimming op ons te wachten namelijk "Passo di Gavia"!

Met zijn lengte van 24.8 km en een totale hoogte van 2.652m boven de zeespiegel was het alweer een stevige dag bergop.

Hier en daar lag er nog sneeuw maar al bij al viel het nog mee in vergelijking met andere jaren.

Hier konden we genieten van een prachtig uitzicht die we niet snel zullen vergeten, evenmin de kilometers die we in de benen hadden.

De laatste avond hebben we als echte italianen onze eigen pizza's samengesteld en gebakken in de steenoven die ook aanwezig was in ons gezellig huisje.

Met een voldaan gevoel konden we nog nagenieten van een prachtige ondergaande zon die zich al snel achter de bergen verschool.

UITGESTELDE OPENINGSRIT

Afgelopen zondag organiseerden wij met de club onze uitgestelde openingsrit.

Hierbij werd een mooie rit gepland.

Dit werd op een zonovergoten middag gevolgd door een heerlijk assortiment verrassingsbroodjes, uiteraard aangeboden door onze hoofdsponsor 't piccolootje !

Ook partners waren welkom tegen de middag om mee te smullen van deze lekkernij

FIN DE SAISON 2020

Het seizoen 2020 was niet echt ideaal te noemen als fietsclub of andere vereniging. Zo zagen wij net als vele andere clubs het merendeel van onze evenementen verplaatst of geannuleerd worden.

Toch deden we ons uiterste best om alsnog een Fin de saison te voorzien voor onze leden en sponsors want ook zij hadden allemaal een moeilijk jaar.

Door het constant veranderen van de regels in de horeca waren wij genoodzaakt om uit te wijken naar het restaurant 't Schuttershof te Eernegem, waar wij hartelijk ontvangen werden.

We konden allen smullen van een heerlijk en uitgebreid menu met drank naar keuze.

Dit was jammer genoeg  het laatste evenement die we allen samen konden beleven voor dit jaar.

Wel is het zo dat u nog kunt deelnemen aan onze Gravelride 2.0.  We kijken dan ook met zijn allen uit naar een mooi een mooi en gezond 2021, die bij voorbaat al terug goed gevuld staat met leuke activiteiten voor onze leden.

KIDS MOUNTAINBIKETOCHT

Begin oktober werd ons de vraag gesteld of wij bereid waren om een kids-mountainbiketocht te organiseren in het kader van 'De week van het bos".

Uiteraard staan wij altijd paraat voor onze fietsende medemens en daarbij mogen de kleinsten zeker niet ontbreken.

Zo tekenden we 2 verschillende parcours uit daar er uiteraard een leeftijdsverschil aanwezig was tussen de kinderen.

We hadden een parcours van 13 km en een iets langer traject van 25 km.

Binnen de week na bekendmaking was dit evenement al volledig volzet waarbij 30 kinderen hun opwachting maakten op zondagmorgen.

Met heel veel plezier en onder goede begeleiding reden alle kinderen met een grote glmlach door de modder die ze onderweg tegenkwamen.

Met dit evenement wilden we de jongsten onder ons de kans geven om een eventuele nieuwe hobby te leren kennen en alsnog plezier te laten beleven in deze moeilijke tijden.

FIETSWEEKEND DESSEL

Net zoals vorig jaar gingen we dit jaar op fietsweekend, die wij gelukkig konden afwerken ondanks een lastig corona-jaar.

Het was al even gepland om ons fietsweekend te combineren met de Niner Gravelride die georganiseerd werd door het Codagex Xperience Center.

Wat een geluk dat dit evenement kon doorgaan ook al was het met beperkte inschrijving.

Enkele Koareltjes kwamen op vrijdagmiddag al toe aan ons prachtig huisje, en maakten van deze gelegeheid gebruik om de fenomenale omgeving te verkennen met de MTB.

Na een kleine 50 km hebben ze leuke wegen ontdekt in dit bosrijk gebied.

Na een lekkere aperitief en heerlijke spaghetti à la Po kropen de Koareltjes hun bed in om de batterijen op te laden

Na een deugddoende nacht was iedereen min of meer klaar om een lange dag op de fiets tegemoet te gaan.

Ons verblijf was goed gekozen en slechts op 12 km van het startpunt konden we de beentjes al wat losgooien vooraleer van start te gaan met de Niner Gravelride.

Het mag gezegd worden, een dikke pluim voor de organisatie die tiptop in orde was met alle denkbare coronamaatregelen, zo waren de starttijden mooi verdeeld volgens startnummer zodat er geen grote groepen samen van start gingen.

Met heel veel verschillende ondergronden, waaronder genoeg zware zandstroken, prachtige gravelpaden en leuke singletracks. Met meer dan 80% offroad was het een zware dag op de fiets, maar daarvoor doen we het natuurlijk!

Met 135 km van de gravelride zelf was voor iedereen het beste er wel vanaf, en kwamen we moe maar voldaan toe aan het Codagex Xperience Center.

Na een lekkere hamburger en Kwaremont te nuttigen, keerden we met de fiets terug naar ons vakantiehuis waar we allemaal nog konden nagenieten van een lekker aperitief met een zomerse barbecue.

VERRASSINGSRIT

Door het nare beestje Covid-19 zagen wij ons genoodzaakt om onze ontbijtrit uit te stellen.  Gelukkig konden wij op het begrip van onze leden rekenen, want uitstel is natuurlijk geen afstel.

Zo konden we op zondag 12 juli alsnog iets voorzien voor onze leden, maar dit keer hadden we het omgedoopt tot een verrassingsrit!

Dit was in samenwerking met Triporteur, waardoor we 's namiddags ook nog een leuke Triporteur pop-up konden voorzien aan de Cyclo Boutique.

Hierbij werd er een rit gemaakt op zondagmorgen zoals gewoonlijk, maar kregen de deelnemende leden bij aankomst een heerlijk assortiment aan verrassingsbroodjes voorgeschoteld, welke uiteraard geleverd werden door onze trouwe hoofdsponsor 't Piccollootje!

Na de mooie fietsrit en heerlijke broodjes genoten onze leden nog na van een lekker Triporteur biertje waarvan er reeds 8 verschillende soorten zijn!

Na de middag was de Cyclo Boutique uiteraard ook open voor alle liefhebers die in de stralende zomerzon wilden genieten van een lekker fris biertje, welke dan ook een groot succes werd!

FIN DE SAISON 2019

De avond van 19 oktober werd er eentje om niet te vergeten, met ons Fin de Saison diner die gepland stond.

Wederom werden we verwelkomd met een aperitief en een hapje.

Er was ook een special guest aanwezig met name Klaas Vantornout!

Na een speech van onze voorzitter mochten we aan de heerlijke aspergesoep beginnen.

Als hoofdmenu was er parelhoen, met verse wintergroentjes en gratin dauphinois, welke door iedereen wel gesmaakt werd.

Als afsluiter was er een overweldigend dessertbord voorzien, met zoals u kunt zien op de foto voor elk wat wils.

Dit allen werd aangeboden door Traiteur Ringo en Martine uit Ichtegem, wat een excellente keuze bleek te zijn!

Om de aanwezigen al warm te maken voor volgend seizoen, konden ze nog nagenieten van een jaaroverzicht die op groot scherm vertoond werd.

FIETSWEEKEND RONSE

Het weekend van 22 september stond al enige tijd in onze agende ingepland als ons fietsweekend naar Ronse. Wat een leuk extraatje was het toen de zon weeral volop van de partij was gedurende het hele weekend!

We vertrokken vol goede moed op vrijdag voor een ritje van 85 km richting Kanarieberg. Jurgen (onze secretaris) had hiervoor een mooie rit uitgestippeld waardoor we bijna geen grote wegen moesten nemen. Zowel De Oude Kwaremont als De Paterberg mochten we beklimmen. Een tussenstop aan het monument van onze erevader Karel van Wijnendaele mocht uiteraard niet ontbreken aan deze uitstap. Met de opgewarmde benen konden we rustig genieten van een hapje en een drankje vooraleer we een heerlijke spaghetti naar binnen mochten werken.

Op zaterdag waren De Koareltjes van Wijndaele zowel op de weg als offroad vertegenwoordigd. De racefietsen kregen een groot stuk van het "Ronde van Vlaanderen" parcour onder de wielen geschoven, terwijl de mountainbikes enkele Bloso ritten aan elkaar reden, ook goed voor zo'n 65 km. Met (bijna) allemaal vermoeide benen vonden we nog een mooi terrasje te Etikhove, waar we enkel nog de kasseien van De Donderij en De Muziekberg moesten trotseren om tot aan onze camping te geraken. Tegen het vallen van de avond konden we nog genieten van een stevige Côte à l'os waarna nog enkelen de spieren terug wat opwarmden met behulp van de jacuzzi.

De zondagmorgen werd ons nog een mooi luxe ontbijt voorgeschoteld, waardoor De Koareltjes met een goed gevulde maag en wind in de rug terug naar Wijnendale konden snellen. Met onze Koareltjes konden we nog even nagenieten in Taverne 't Stadhuis waar we naar zondagse gewoonte strandden na een mooie rit!

FIETSZOEKTOCHT

Voorbije zomer hebben wij met onze wielerclub onze eerste fietszoektocht georganiseerd. Die hadden wij voorzien in de maanden juli en augustus.

Met het volgen van een uitgestippelde wegbeschrijving kon je de foto's terugvinden, dit zowel met een serie foto's voor volwassenen en een aangepaste reeks voor de kinderen.

Dit werd met veel bijval onthaald, en onze boekjes gingen dan ook vlot van de hand.

Onze hoofdprijzen waren 2 fietsen, met name: een fiets voor volwassenen en een kinderfiets.

Na afloop van de zomer werden de boekjes terug opgehaald bij onze verdelers en verbeterd.

Als gelukkige winnaars kwamen uit de bus: de heer Dirk Leterm uit Kortemark voor de herenfiets en Shayma Haddad eveneens uit Kortemark die de kinderfiets in ontvangst mocht nemen.

Tevens willen wij alle onze sponsors van harte bedanken voor hun steun!

LUXE BARBECUE

Op 22 Juni hielden wij onze allereerste Luxe Barbecue.

Na het succes van de bingo avond, was ook de barbecue een full house!

Wat een geluk alweer dat de zon heel wat warmte uitstraalde, waardoor we buiten konden aperitieven.

Alle 75 aanwezigen konden heerlijk smullen van het heerlijke vlees die werd meegebracht, alsook het enorme groentenbuffet.

Het werd alweer een gezellige avond, die zeker en vast voor herhaling vatbaar is.

ONTBIJTRIT

Op 20 April organiseerden wij onze ontbijtrit bij onze hoofdsponsor "'t Piccolootje" te Torhout.

Als officiele start van het wielerseizoen konden onze leden en hun partner genieten van een verzorgd ontbijt met aansluitend een ochtendritje.

De weergoden waren ons goedgezind want de zon scheen volop, waarop wij met onze nieuwe outfit de rit konden aanvangen.

BINGO AVOND

Met een uitverkochte eerste editie mochten wij 80 mensen verwelkomen in ons clublokaal "Taverne 't Stadhuis" te Wijnendale.

Er waren 4 ronden met telkens 5 mooie prijzen per ronde te verdelen onder de gelukkige winnaars.

Iedereen kon genieten van een hapje, drankje en heel wat amusement.

De spanning was te snijden telkens er al heel wat nummers gevallen waren, iedereen zat vol ongeduld te wachten tot ze zijn of haar laatste nummer mochten wegschuiven!

Langs deze weg willen we graag nog eens alle sponsors bedanken die ons één voor één voorzien hebben van prachtige prijzen, waarmee de deelnemers heel tevreden waren. Ook heel erg bedankt aan Photography DQ voor de prachtige foto's !